به هر گوشه‌ای از شهر تهران که چشم بیندازیم، شاهد اقداماتی خواهیم که در راستای بهسازی، بازسازی و نگهداشت شهر توسط شهرداری‌های مناطق انجام می‌شود. عملکرد این بازوهای اجرایی در محدوده‌های مختلف تنها در راستای تحقق یک هدف انجام می‌شود، آن هم آبادانی هرچه بیشتر پایتخت.

نمای تهران

همشهری - سعیده مرادی: خلاصه اخبار مناطق یک تا ۲۲ تهران را در ادامه بخوانید.

منطقه یک

سومین طرح پایگاه تابستانی شهید آرمان علی‌وردی با هدف ارتقای همکاری بین مساجد، خانواده‌ها و مدارس در جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی آغاز شد.

منطقه ۲

۱۲۷ هزار مترطول از معابر منطقه ۲ با هدف ایمن‌سازی معابر، روان‌سازی ترافیک، تفکیک خطوط عبوری و کاهش تصادفات رانندگی خط‌کشی ترافیکی شد.

منطقه ۳

تصفیه خانه آب جنب دریاچه بوستان ملت ساخته می‌شود. این تصفیه خانه در مرحله اجرای فونداسیون و آرماتور بندی قرار دارد و طبق پیش بینی‌ها و برنامه زمان بندی شده، این پروژه در نیمه دوم سال به بهره برداری خواهد رسید.

منطقه ۴

معابر بزرگراهی و محلی منطقه ۴ با انجام اقدامات مختلف در سه ماهه اول سال جاری مانند، اجرای ۵۶۰ کیلومتر خط کشی محوری معابر اصلی و شریانی، خط کشی بلوک عابر و ... ایمن سازی شد.

منطقه ۵

پیاده راه بلوار جنت آباد مرکزی حدفاصل خیابان اقاقیا تا بلوار بعثت در منطقه ۵ در راستای اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای ۱۴۰۳ اصلاح شد.

منطقه ۶

عملیات تبدیل نهر به کانیو در راستای بهسازی محیط زیست شهری، در نقاط مختلف نواحی شش گانه منطقه ۶ در دستور کار معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه قرار گرفت.

منطقه ۷

معاون فنی و عمران منطقه هفت از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی مجموعه ورزشی ۵ هزار مترمربعی شهید توکلی در این منطقه خبر داد. این مجموعه تا پایان سال تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

منطقه ۸

همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، ۱۰ شب مجلس تعزیه‌خوانی در ضلع شمالی میدان نبوت برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود.

منطقه ۹

مسیر ویژه سامانه ۱ و ۲ اتوبوس‌های تندرو در بزرگراه آیت‌الله سعیدی و خیابان آزادی با خط‌کشی محوری و ترسیم علائم ترافیکی آشکارسازی و ایمن‌سازی شد.

منطقه ۱۰

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است تا پایان سال حدود ۲۷ هزار تن آسفالت در سطح معابر منطقه ۱۰ توزیع شود. تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ تن آسفالت مکانیزه و دستی در معابر این منطقه اجرا شده است.

منطقه ۱۱

فضای سبز خیابان جمهوری با کاشت ۱۰۰ اصله نهال جانی تازه یافت. کاشت۱۰۰ اصله نهال و هزارمترمربع علف کشی و ... از اقدامات انجام شده در این خیابان بوده است.

منطقه ۱۲

نخستین سامانه اسکوتر اشتراکی هوشمند توسط شهرداری منطقه ۱۲ در راستای کاهش سوخت‌های فسیلی و توسعه وسایل نقلیه پاک در بوستان شهر افتتاح شد.

منطقه ۱۳

۷۰ نوجوان هنرمند منطقه ۱۳با حضور در بوستان سیمرغ، حدود ۱۰۰ متر مربع از این بوستان را رنگ آمیزی و ۱۲ نقاشی دیواری خلق کردند.

منطقه ۱۴

طرح رفع سد معبر به منظور تسهیل در تردد شهروندان و کاهش گره‌های ترافیکی در منطقه۱۴ با حضور عوامل اجرایی شهرداری این منطقه برگزار شد.

منطقه ۱۵

خط کشی محوری بلوار امام رضا (ع) به طول ۴۸۰۰ متر به اجرا درآمد. این اقدام با هدف ایمن سازی و کاهش سوانح رانندگی در مبادی ورودی و خروجی انجام شده است.

منطقه ۱۶

مجموعه‌ای از عملیات عمرانی شامل، روکش دستی آسفالت، مکانیزه و لکه‌گیری با هدف تحقق طرح تحول خدمت و توسعه محله‌ای(نقشه راه) در محلات ۹‌گانه در منطقه ۱۶ انجام شد.

منطقه ۱۷

نهر فرسوده و روباز کوچه ملکی منشعب از خیابان شیخ محمدی در پی درخواست شهروندان در طرح شهید سلیمانی بلافاصله جمع آوری و کانیو کتابی و نهر روسی احداث شد.

منطقه ۱۸

پویش جهادی تحت عنوان سلامت بانوان در منطقه ۱۸ با هدف صیانت از سلامت، ترویج فرهنگ شادابی و نشاط میان شهروندان به اجرا گذاشته شد.

منطقه ۱۹

طرح تحول در آراستگی شهر با عنوان «باغچه آراسته» در ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع از باغچه‌های معابر و بوستان‌های منطقه ۱۹ اجرا شد.

منطقه ۲۰

طبق طرح من شهردارم پروژه‌های توسعه محلی با عناوین دیوار رنگی و طرح آجر رنگی، ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری و تامین روشنایی، سیمانکاری و رنگ آمیزی دیوار در دستور کار شهرداری منطقه ۲۰ قرار گرفت.

منطقه ۲۱

طرح سه شنبه‌های سلامت در مساجد منطقه ۲۱ با هدف ترویج سبک زندگی سالم بصورت مستمر در کلیه مساجد محلات منطقه در حال برگزاری است.

منطقه ۲۲

در آستانه بهره‌برداری از زیرگذر دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی موسوم به R۱۱ در یکصد و سی و یکمین پویش امید و افتخار شهردار منطقه ۲۲ از رفع معارضین چندین ساله طرح خبر داد.

کد خبر 865434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha